Pokládáte se za dobrého člověka? Skutečně jím ale jste?...

20. března 2010 v 20:11 | Marpefi |  "Dobrý člověk?"

Rozhodl jsem se zde dát odkaz na kratší video, které se zabývá problematikou "dobrého člověka".

Mnoho lidí se považuje za dobré a spravedlivé (protože např. oni nepodvádějí svého druha/družku, oni nikomu neblíží apod.). Skutečnost však bývá mnohem komplikovanější, než se snaží množí zjednodušovat.

Jakýsi "test spravedlivosti" je ZDE. Posuďte sami...


PS. dříve než shlédnete video, zodpovězte "pěti-sekundovou" anketku níže, ať vidíte, jak si na tom stojí ostatní čtenáři:)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Pokládáte se za "dobrého" člověka?

určitě ano
spíše ano
spíše ne
určitě ne

Komentáře

1 Velbloud Velbloud | 21. března 2010 v 7:49 | Reagovat

Domnívám se, že tahle otázka je v přesně takto položené formě velmi podstatná. „Pokládáte se za dobrého člověka? Skutečně jím ale jste?...“ Asi jen zcela nekritický člověk nebo recesista na ni odpoví kladně, pokud bude vycházet pouze ze svých myšlenek, nápadů a skutků. Proto předpokládám, že  drtivá většina upřímných odpovědi by byla „ne“ a to jak od věřících křesťanů, tak i lidi nevěřících nebo věřících  jiných náboženství. A to je dle mého přesvědčení a mé víry chyba. Věřící křesťan je skrze svou víru přece přesvědčen, že všechny jeho hříchy jsou smazány zástupnou Kristovou oběti. Je-li tomu skutečně tak, nemůže být žádný skutečný křesťan „nedobrý člověk“. Jestli je Kristová oběť natolik dostatečná, že stačí i Bohu, jak by mohla nestačit lidem? To pochybnosti v naši víře nám brání vidět se jako lidi dobré. Způsobuje to i naše opětovné páchaní stále nových a nových  hříchů. Ty jsou nám proto stále a znovu odpouštěné za cenu rostoucího Kristova utrpení, ve kterém se tyto hříchy „shromaždují“. Jelikož Bůh, tedy i jeho jedna z osob Kristus, není závislý na čase, protože On čas stvořil, svou sebeoběti na kříži, před 2000 let, odstraňuje i naše dnešní hříchy. Rozdíl mezi křesťany a ostatními je tedy v tom, že křesťané tohle vědí a věří tomu, ostatní tomu nevěří i kdyby to věděli. Protože jsme lidé, i my křesťané, snažíme se ostatním vlastním lidským příslušníkům tuhle svou Pravdu sdělit, aby i druzí měli možnost být bezhříšnými a to přesto že se hříchu všichni bez rozdílu stále znovu dopouštíme. Proto mi odpověď na původní zdejší otázku vychází takto: pokud by nebylo Boha a jeho obětování se za mé špatnosti, byl by jsem velmi zlým a nedobrým člověkem, protože své hříchy by jsem dnes už nedovedl ani sečíst. Jelikož jsem přesvědčen, že jsem i já očištěn Kristem od svého vlastního zla, jsem bez hříchů, ne tedy vlastním přičiněním, a jsem tedy bezezbytku dobrý člověk. Přál by jsem všem, aby si uvědomili, že jsou na tom stejně jako já. Kristus totiž přišel kvůli nám nehodným, né pro ty, kteří své hříchy nepřipouštějí a vidí se jako spravedliví.

2 Marpefi Marpefi | 21. března 2010 v 12:32 | Reagovat

[1]: Ahojko,

já docela i souhlasím...ale trošku bych možná slovíčkařil...my jsme ospravedlněni, to ano...ale nejsme dobří! Pakliže jsme pořád hříšní (a to jsme), máme sice "čistý štít" díky Kristu...nicméně pořád nejsme dokonalí, ale hříšní...proto nemůžeme říct, že jsme dobří lidé...určitě znáš taky z evangelií, jak přišli za Ježíšem se slovy "dobrý Pane..." a co on odpověděl...

Ale myslím, že to už je jen slovíčkaření...na obsahu se samozřejmě shodnem:). Toto video má být spíše jakýmsi zamyšlením pro mnoho ateistů, kteří si myslí, že jsou "dobří" protože třeba nekradou, nebo nepodvádějí...

MPF

3 Velbloud Velbloud | 21. března 2010 v 18:19 | Reagovat

Souhlasím. Jistě že nejsme dobří v tom smyslu, že jsme stále schopni dopouštět se stále nových hříchů. Kdo však nebude dobrým člověkem v okamžiku své smrti, nic už nedožene a protože neznáme dne ani hodiny... atd.
Právě, aby se případní ateisté necítili být něčím jiným než jsou věřící, aby si nemysleli, že my se vyvyšujeme, chtěl jsem aby to video na ně nemělo v tomto smyslu negativní  vliv. :-)

4 prokoludek prokoludek | 2. dubna 2010 v 9:26 | Reagovat

Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Al Capone se považoval za dobrého člověka a je dokonce možné, že v některých ohledech i byl. Namátkou co si pamatuji. Když vybírali z 5 činů ten nejlepší (např.: viděl bezvládnou řenu za volantem a houpnul tam otevřeným oknem - žádný čas na rozmýšlení), tak ten co byl vybrán hlasováním čtenářů řekl, že nevidí rozdíl, že ty činy jsou na stejné úrovni. Tak tito lidé riskující vlastní život mají kvalitu dobrého člověka, bez ohledu na chození do kostela, nebo jestli jsou či nikoli ateisté. To ostatní jsou jenom kecy. Nepřál bych si být postaven před nějakou takovou zkoušku ze strachu, že bych neobstál.

5 Marpefi Marpefi | 2. dubna 2010 v 14:47 | Reagovat

[4]: Ahoj,

dovolím si silně nesouhlasit! Ano..ten člověk byl rozhodně statečný a všechna čest...sám upřímně nevím, jak bych se zachoval...ale dobrý člověk? jak víte, že doma nebil svoji manželku? Že nekradl, nepomlouval či někoho např. psychicky netyranizoval? Jak víte, že nezahýbal manželce atd. atd.????? Jestli je podle Vás kritérium dobrého člověka jeden čin, pak je celý svět plný úžasných a dobrých lidí (včetně Hitlera - myslíte, že neudělal nikdy žádný dobrý čin???)...

Takže shrnutí...klobouk dolů před tím činem...to upřímně...ale je třeba porovnávat obě strany vah! ne slepě hledět na pár činů a ignorovat např. stovky zlých (teď mluvím obecně)....

Nikdo se teď nebaví o kostele, ale o "dobrém" člověku. Je třeba si uvědomit, že dobrý člověk NENÍ nikdo!!! Někdo je jen lepší, než ten druhý...

S pozdravem

MPF

6 werterber werterber | 2. dubna 2010 v 22:27 | Reagovat

Neexistují aní dobří ani špatní lidé a ani lepší. Jsou to všechno dogmatické žvasty. ???  :-!

7 Velbloud Velbloud | 3. dubna 2010 v 20:41 | Reagovat

[6]: Souhlasím, nic neexistuje a jestli někdo tvrdí že něco přece jen je, tak prostě kecá. Ani ty nejsi.

8 Marpefi Marpefi | 3. dubna 2010 v 21:23 | Reagovat

[6]: tak nějak Velbloude...to, že mi píšeš je jen výplod mé fantazie...neexistuješ...

Vidíš tu logiku, co jsi právě napsal? Hitlera srovnáváš de facto např. s matkou Terezou?...

9 werterbers werterbers | 3. dubna 2010 v 22:49 | Reagovat

Omg, jasně vytrhněte to z kontextu. To jediný dogmatici umí. Nebavím se o to jestli existují lidé, ale o tom jakou povahu mají.

10 Velbloud Velbloud | 4. dubna 2010 v 8:11 | Reagovat

[9]: Z kontextu se nadá nic vytrhnout, ani kdyby jsem chtěl sebevíc. Kontext neexistuje. Ani dogmatici nejsou, kdyby jsi byl, tak by jsi to věděl.

11 ROFL ROFL | 18. května 2010 v 13:24 | Reagovat

hmhm precetl sem si vse a  kvuli vam zabiju stovky lidi... ;-)

12 Marpefi Marpefi | 18. května 2010 v 16:23 | Reagovat

zdravím...

jj, všichni jsme masoví vrazi:)

13 Velbloud Velbloud | 18. května 2010 v 18:43 | Reagovat

Tomu nerozumím. My se tady výukou čtení nezabýváme. Jestli tedy budeš zabíjet proto, že umíš číst, tak si vzpomeň, kdo tě to učil a neobviňuj z toho nás. :-?

14 Marpefi Marpefi | 18. května 2010 v 22:30 | Reagovat

[13]: v klidu brácho:) ROFL si nejspíš uvědomil, že je masový vrah, tak jako my všichni (co si budeme povídat), ale máš pravdu, že kvůli nám to nebude:)

15 Velbloud Velbloud | 19. května 2010 v 14:58 | Reagovat

[14]:: No, přiznávám, že mě nejdříve polil studený pot:-) , ale bacha na to, ROLF se nám už i volbou písma ve slovíčku, hm, chtěl jsem napsat ve SLOVĚ "rolf", opět se omlouvám, ve slově "ROLF", zřetelně odlišil od ostatní, často podprůměrné, populace. Tak jsem myslel, že by mu měl někdo říct, že za všechny činy je zodpovědný vždy pachatel.I v případě činů kladných. :-?

16 zarathutra zarathutra | E-mail | 29. července 2010 v 17:54 | Reagovat

Podle mého názoru je otázka týkající se dobra a zla bezpředmětná. Jednak neexistuje univerzální definice dobra a zla a kromě toho každý člověk jedná v konečných důsledcích sebestředně a často si to ani neuvědomuje. Třeba muslim považuje za "dobré" zbičovat někoho, kdo pije alkohol na veřejnosti, zatímco pro křesťana je takové jednání nepřijatelné. Pokud někdo jedná jako světec z pohledu většiny Evropanů, téměř určitě se najdou lidé, kteří jeho jednání odsoudí. Akromě toho i ten světec se tak chová jen kvůli tomu, že se pak může povyšovat nad ostatní (jsem lepší než vy, protože nekradu).

17 Ing. Marpefi Ing. Marpefi | 29. července 2010 v 20:28 | Reagovat

[16]: Zdravím,

do určité míry určitě souhlasím...tahle relativita je odvozena od kulturních a geografických podmínek...

Mě šlo však o něco jiného...o to, zda existuje nějaký universální standard či definice, o kterém tvrdíte, že není..

Já tvrdím, že je...a to takový, který dal samotný stvořitel - Bůh...tento standard může člověk pociťovat v podobě svědomí...samozřejmě může hodně snadno otupit a zformovat si opačný postoj, ale to už je jiný problém..

Já tedy vycházím z toho, že Bůh existuje a dal určité standardy, které nalézáme v Bibli...Váš standard - či názor je správný pouze za předpokladu, že já se pletu a žádný Bůh není.

Mějte se

18 zarathutra zarathutra | E-mail | 29. července 2010 v 20:50 | Reagovat

Zdravím,
Předně bych rád napsal, že si také myslím (nebo spíše věřím), že správný standart je ten od Boha. Ale po zamyšlení musím uznat, že tento standart dodržuji jen proto, aby má duše došla spasení - ze sebestředných důvodů.

A zkuste se zamyslet nad tím, jaké názory na tento "standart" byste měl, za předpokladu, že byste se narodil v muslimské rodině a byl od malička vychováván k víře v islám.

A to je právě ten důvod, proč se nedá určit univerzální standart. Nikdo totiž neví, jaký je ten správný. Od toho je to taky víra a ne věda.

19 Telemachus Telemachus | 29. července 2010 v 21:29 | Reagovat

Také zdravím, a rád bych upozornil, že dle mého názoru je svědomí naučené, nikoliv vrozené. A tedy rovněž si nemyslím, že by ho člověk nějak otupil, ale spíš se u něj nevyvinulo do jakési finální podoby, která je určena moderní morálkou.

20 Ing. Marpefi Ing. Marpefi | 30. července 2010 v 9:58 | Reagovat

[18]: Zdravíčko,

jasné...ano...když pujdeme do důsledku...tak poslouchání Boha je v podstatě asi taky trošku sobecké...ale to asi naprosto všechno...upozornil bych však taky na to, že mnoho lidí pomáhá ostatním, protože je to prostě naplňuje a dělá jim to radost...a teď je otázka, jestli i toto označíte za určitou sobeckost:)

Mějte se

21 Ing. Marpefi Ing. Marpefi | 30. července 2010 v 10:05 | Reagovat

[19]: Zdravíčko,

toto je všeobecně rozšířený názor, někde jsem však v minulosti narazil na studie, které ukazují, že svědomí je skutečně univerzální-dokazuje tvrzení Boha v Bibli...(byli porovnáváni lidé po celém světě, včetně izolovaných skupin) a výsledky byly takové, že v hlavních bodech byly aspekty svědomí stejné...

A samozřejmě taky zjistili kulturně-sociální "ohebnost" - tedy jakési pokřivení standardu...

Zkuste si to promítnout do sebe (či představit si nějakého vrahouna - často při výpovědích a přiznáních se to slýchává)...někdo když zabíjí poprvé, tak jej to vnitřně žere a likviduje, ale pak...když to je po druhé, třetí..."zašlape" hlas svědomí, vědomě šel proti němu a pak už je pro něj zraždění nádherný pocit...

Je to sice extrémní příklad, ale myslím, že hezky ukazuje na otupování našich "přirozených" indikátorů.

Toť můj názor:) Mějte se hezky.

Petr

22 antidicaprio antidicaprio | Web | 21. srpna 2010 v 20:19 | Reagovat

ahoj,dej mi kontakt

23 PJ PJ | Web | 1. února 2011 v 15:49 | Reagovat

Aha, tak před spuštěním videa jsem byla pevně rozhodnutá, že bychse do ráje dostala,ale potom jsem začala váhat. Naštěstí tenkonec mě uklidnil...

24 Marpefi Marpefi | E-mail | Web | 1. února 2011 v 21:03 | Reagovat

:-D

jj tak nějak to bylo i se mnou...

Je třeba si uvědomit, že člověk sám ze svých sil nemůže být dokonalý...tuto dokonalost mu však už někdo zařídil - Ježíš Kristus:)

Měj se hezky

Marpefi

25 Mia Mia | 27. června 2011 v 23:28 | Reagovat

Takže dobrý člověk podle tvé víry neexistuje? :-( to je smutné..

26 Marpefi Marpefi | E-mail | Web | 28. června 2011 v 21:38 | Reagovat

[25]: Ahoj,

to je o definici slova "dobrý"...

Podle Božích měřítek neexistuje...ano, my lidé říkáme o někom "to je dobrý člověk, On nepodvádí svoji ženu"...nebo "to je dobrý člověk, on přispívá pravidelně na charitu" atd...

Nicméně každý člověk, sebelepší stále páchá mnoho zlého...stručně a řečeno - nikdo není dokonalý...a na tom se asi shodneme. To je podstata slova "dobrý"...neexistuje dobrý = dokonalý člověk.

Samozřejmě se můžeme bavit o relativitě tohoto pojmu. Kdo je ještě dobrý? Kde je hranice "dobrého"?

Já to posuzuji podle Božích měřítek...a tady všichni padáme...ano, je to smustné, ale je to realita.

S podzravem

Marpefi

27 Iwana Iwana | E-mail | 24. září 2011 v 0:46 | Reagovat

Dobrým člověkem jsem pokud se nad tím pozastavím jako člověk a zeptám se duše,jsem-li dobrým nebo ne, hlas  prozradí jeli to pravda v každém kdo se zeptá zevnitř... Iwana :-)

28 Marpefi Marpefi | 24. září 2011 v 21:29 | Reagovat

[27]: Zdravím Vás,

nemyslím, že by nám duše mohla dát odpověď...záleží také, z jakého úhlu pohledu se díváme...

29 Simon Simon | E-mail | 11. října 2011 v 22:43 | Reagovat

Lidé se nerodí dobří ani zlí,to jací jsme z nás dělá společnost a svět ve kterém žijeme.

30 Marpefi Marpefi | 12. října 2011 v 0:06 | Reagovat

[29]: Zdravíčko,

souhlasím, ale pouze částečně...okolí má na nás velký vliv, ale nelze ignorovat fakt, že v jakékoliv společnosti najdeme různé lidi, kteří jsou naprosto odlišní...a často záleží na tom, do jaké míry poslouchají své svědomí, nebo prosazují špatné hodnoty...

Proto je spousty velmi zlých lidí, kteří měli to nejlepší vychování v nejlepších a nejhodnějších rodinách, ale také spousty velmi hodných lidí, kteří byli vychováváni v otřesných podmínkách...

Marpefi

31 Pulitr Pulitr | 6. listopadu 2011 v 1:10 | Reagovat

Tak jsem se donutilm na to kouknout. Tenm film je demagogie. Totální. Je to přesně to, proč jsem se  jakožto vychovaný křesťan od církve odvrátil a hledám si svou vlastní cestu. Už jen ty otázky-kradl jsi někdy, tak jsi zloděj. To je celé blbě.  Omyl. Kradl jsi, BYL jsi zloděj. atd. Lidé jsou zcela úmyslně tlačeni do rolí nečistých, nehodných, špatných, je jim vnucován konstantní pocit viny, protože pravidla jsou stanovena tak, že NIKDO takový neexistuje, kdo by přikázání neporušil. Troufnu si říct, že i papež je smilník, lhář a zloděj.... nebo BYL, chceteli, ale držím se jazyka filmu... A nejhorší na tom je, že se s tím de facto nedá nic dělat. Další nesmysl, pokud je trestem za hříchy smrt a  tolik miloval člověka, že sestoupil a nějakým divným způsobem umřel za v šechny, což se mi zdá z obecného principui divné (vysvětlím později), jak je možné, že existuje. Když trestem je zatracení a on byl tím pádem za lidi několik miliardkrát zatracen? A teď ten princip. Pokud zemřel za všechny a tím pádem trestem za překročení přikázání už smrt není, proč se má tedy člověk snažit, když už je mu předem odpuštěno? Mimochodem snažit o něco co se nedá splnit :-D

32 Marpefi Marpefi | 7. listopadu 2011 v 12:34 | Reagovat

[31]: Zdravím Vás,

nejprve uvedení do kontextu...předpokládám, že jste (byl) římský katolík. Já jím byl také, ale katolickou církev jsem opustil pro jejich učení, které vnímám, že je v rozporu s Biblickým zjevením. Proto asi ani nebudu odpovídat na narážky na Papeže, protože nesdílím to, co o něm ŘKC prohlašuje...je to člověk jako každý jiný

Co se týče těch vin...kradl jsi? v hantýrce člověka "jsi byl"...ale z pohledu Boha jsi zhřešil...a trestem za hřích je smrt (fyzická a duchovní)...

Proto celá ta plejáda hříchů, kterou člověk v minulosti udělal se s ním stále vleče...je to jakýsi náš dluh vůči Bohu...ilustračně to vemte třeba takto:

Každý hřích představuje náš dluh vůči Bohu...krádež bude třeba oceněna 5 Kč, vražda stovkou...

Každý tento přečin je náš dluh vůči Bohu. A je jedno, jestli jste ten dluh učinil před 10 lety...stále jej máte...každým zlým skutkem (hříchem) se Váš dluh navyšuje...a ať jste jakkoliv dobrým člověkem, tak to nefunguje tak, že se to vyrušuje...

A právě tento dluh za nás Ježíš zaplatil svojí obětí...resp. nabízí nám toto výkupné...my to nemusíme přijmout.

Ano, Ježíš zemřel za "miliady lidí a hříchů"...nebyl však miliardkát zatracen...

Bible říká, že Bůh (Otec) Jej ztotožnil s hříchem (všech) a tyto hříchy na Něm potrestal...Ježíš to dobrovolně podstoupil a přijal...

On sám řekl:

Jan 10:17 Proto mě Otec miluje, že dávám svůj život, abych jej opět přijal.
18 Nikdo mi ho nebere, ale já jej dávám sám od sebe. Mám moc svůj život dát a mám moc jej opět přijmout. Takový příkaz jsem přijal od svého Otce."

A jak může žít? Protože jej Bůh vzkřísil z mrtvých...

K tomu poslednímu, proč se má snažit...dobrá otázka.

Je mu odpuštěno, pokud to přijme...a pokud toto odpuštění přijme, tak Bible zaslibuje, že takový člověk je "znovuzrozen" a dostává Božího Ducha, který jej formuje a pomáhá mu na cestě duchovním životem...

Takový člověk je omilostněn...neznamená, že je dokonalý a nikdy nehřeší...to ne, ale má usilovat o změnu a o svatost (oddělenost)...a pokud zhřeší, tak bible k tomu říká toto:

1 Janův 2:1 Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.
2 On je smírnou obětí za naše hříchy, a nejenom za naše, ale za hříchy celého světa.
3 Podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
4 Kdo říká: 'Poznal jsem ho', a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy.
5 Kdo však zachovává jeho slovo, vpravdě v něm láska Boží dosáhla svého cíle. Podle toho poznáváme, že v něm jsme.

Teď napsáno jinými slovy - člověk se chová podle Božích měřítek právě proto, že mu bylo odpuštěno...jako projev vděčnosti, spojení s Bohem apod...

Je to na dýl, ale nefunguje zde logika, že člověk se musí snažit žít dobře, aby se Bohu zalíbil...právě naopak...Bohu se zalíbil, proto se za něj obětoval a právě proto člověk chce dělat to, co dělat má:)

Zažil jsem to na vlastní kůži a můžu potvrdit...vždy byly pro mě ty věci určitý opruz...ale až po mém obrácení jsem doslova toužil to plnit, což bylo pro mě do té doby nemožné a nepochopitelné...

Petr

33 Low G´ Low G´ | 19. března 2012 v 18:27 | Reagovat

[26]:
ahoj všem.. Účel světí prostředky? to je blbina(podle mě). Můj názor je ten, že každý člověk ví moc dobře co je a není správné. Zastávám svůj názor, že "Bůh" nám dal vše, co považuji za jasné "kontrolky směru, jakým se ubírám"(podvědomé rozlišení dobra a zla, svědomí, intuici a pod.) a je už jen čistě na nás samotných, jakou volbu si zvolíme(připomínám že je tu vždy možnost volby..) Tak ať mi nikdo neříká, že opravdu neví, co v danou chvíli koná..
Každý z nás bez výjimky určitě už slyšel něco o tom, že co vyšleš, tak to se ti i vrátí.. A tohle je podle mě zákon platný všude, ve všech časech i prostorech.já se o téhle věci přesvědčuji každým dnem na vlastní kůži(negativně i pozitivně v osobním životě) a vždy to přišlo.. někdy dřív a někdy později, ale vždy sem "nějak cítil" že to je určeno přímo mě a   vždy jsem si taky podvědomě uvědomil, k čemu se to asi tak vztahuje(tedy za co to mám..) Je to pro ten můj,dobou zhýčkaný mozek nepochopitelné, ale i on ví, že to opravdu funguje. A sem si 100%ně jistý že nejsem sám, kdo to tak má. Každý se s tímhle zvláštním, ale zároveň geniálním  jevem určitě setkal, a záleží jen čistě na něm, co chce, aby se vrátilo právě jemu.. takže na základě osobních zkušeností..- ANO!ANO musí, a je něco víc než já. Nevím kde, kdo nebo co je to za sílu, ale v poslední době si ji uvědomuji víc, něž sám sebe.. Není ono TO, vlastně tak trochu mnou? Co?
Nejsem křtěnej, ani nic takového, v kostele sem byl jen na prahu dveří, a přesto vím a cítím s tak pevnou vnitřní a uklidňující jistotou(klidně si myslete že sem magor), že v téhle dobou prohnilé a zlé době, nejsem sám.. A nejlepší na tom je, že tenhle úžasnej pocit můžu mít, kdykoliv si jen na "Něho" pomyslím.  ...jak se jen může někdo nechat o tohle ošidit, jen kvůli svému vlastnímu nezájmu pokusit se o zájem..

[16]:

34 Marpefi Marpefi | E-mail | Web | 19. března 2012 v 20:15 | Reagovat

[33]: Zdravíčko,

ano, já vlastně do velké míry s Vámi souhlasím...a víte proč? Sama Bible říká to, co jste pochopil jako realitu...

Mrkněte zde co se mluví v Bibli o tzv. "svědomí", o kterém hovoříte:

Římanům 2:13 Před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo zákon slyší; ospravedlněni budou, kdo zákon svými činy plní.
14 Jestliže národy, které nemají zákon, samy od sebe činí to, co zákon žádá, pak jsou samy sobě zákonem, i když zákon nemají.
15 Tím ukazují, že to, co zákon požaduje, mají napsáno ve svém srdci, jak dosvědčuje jejich svědomí, poněvadž jejich myšlenky je jednou obviňují, jednou hájí.

A to druhé pojednání? Co sklidíš, to také zaseješ...ano i o tomhle Bible mluví...konkrétně zde:

Matouš 7:1 Nesuďte, abyste nebyli souzeni.
2 Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám.

NEBO:

Jakubův 3:18 Ovoce spravedlnosti sklidí u Boha ti, kdo rozsévají pokoj.

Atd...

Uvědomujete si Boží přítomnost a Jeho existenci...to je super:) Chcete však zůstat u Toho, nebo chcete víc?

Bůh řekl:

Jeremjáš 29:12 Budete mě volat a chodit ke mně, modlit se ke mně a já vás vyslyším.13 Budete mě hledat a naleznete mě, když se mne budete dotazovat celým svým srdcem.14 Dám se vám nalézt...

Toto řekl o svém starozákonním lidu, věřím však, že to platí i dnes pro Vás...chcete poznat Boha osobně?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama