Komentáře

1 YM YM | 15. prosince 2011 v 21:32 | Reagovat

Sice souhlasim s otazkou racionality v souboji vira/ateismus. Presto tyto argumenty pro existenci Boha jsou zcela klamne :). Jsou i lepsi argumenty, ale uprimne, dokazovani Boha rozumem je zcestne a naprosto zbytecne, podle meho nazoru :P.

2 Marpefi Marpefi | 15. prosince 2011 v 22:06 | Reagovat

[1]: Zdravím,

díky za názor. Předmětem článku nebylo dokazovat Boha, to se dá samozřejmě jinak, hlavní pointou bylo ukázat, že není pravda to, co si mnozí skeptici myslí - (že oni jsou velmi intelektuální a mají navrch rozumově):)

Toť vše...

Hezký den

Petr

3 Maggot Ginger Maggot Ginger | Web | 2. března 2012 v 14:51 | Reagovat

Zajímavý článek, k zamyšlení.. Přesto nemohu souhlasit v mnoha bodech.. Vědci přece ví jak to bylo a ví o evolučním vývoji hodně věcí a nezdá se, že zrovna za tím by stál Bůh.. A (ne)smyslný ateismus? Co je na něm nesmyslného..?Každý může mít svůj názor, chápu, že někteří ateisti se smějí věřícím, ale věřící by jim to nemuseli vracet, existují i ,,normální" ateisti, které můžeš tímto článkem urazit..Mimochodem, kdyby nás měl Bůh opravdu všechny rád a záleželo mu na nás, myslíte, že by to tu takhle vypadalo? Zamyslete se nad tím.. -- tímto komentářem nechci nijak shazovat křesťanství nebo autora článku samozřejmě :) Prostě jen existuje tolik argumentů proč věřit v Boha, ale ještě možná více, proč v něj nevěřit..

4 Marpefi Marpefi | 3. března 2012 v 21:33 | Reagovat

[3]: Zdravíčko Gingere,

moc děkuju za komentář a názor. Pokusím se na něj s Tvým dovolením odpovědět:)

Nejprve píšeš, že vědci "přecí ví, jak to bylo"...Já si dovolím oponovat - neví! Proč tak troufale?

Proto, že to ani vědět nemohou! Ano, mají mnoho modelů, představ a počítačových simulacích, ale jen málokdo ví, že tohle jsou všechno nepotvrzené spekulace...níže uvádím 2 cítaty vědců, kteří tvrdí opak - tvrdí, že evoluce není možná...:)

    Dr.Denton: "Vznikla široce rozšířená iluze, že evoluční teorie byla dokázána již před sto lety a že všechen následující biologický výzkum poskytuje stále rostoucí důkazy pro Darwinovu ideu. Nic není vzdálenějšího pravdě než toto... Jeho teorie, že všechen život na Zemi se vyvinul následkem postupného hromadění náhodných mutací, je stále - jako v době Darwinově - jen vysoce spekulativní hypotézou bez přímé faktické podpory."

    Prof. Bruno Vollmert, makromolekulární chemik: "Všeobecně rozšířené úvahy o chemické evoluci, která měla předcházet evoluci biologickou, postrádají jakékoliv vědecké opodstatnění."

Více na http://www.buh-krestanstvi.cz/news/vedci-proti-evoluci-/

Co se týče nesmyslnosti ateismu...ano, máš pravdu, že každý může mít svůj názor. Článek nebyl útokem na to, mít svůj názor...pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám...spíše jsem reagoval na to, že se všeobecně má za to, že právě víra je nesmysl...jenže když se člověk zamyslí do důsledku nad tím, co je ateismus, tak je více nesmyslný...toť můj názor. Samozřejmě ani v nejmenším netvrdím, že neexistují "normální" ateisti...o tom to vůbec není a samozřejmě existují...

Teď k tomu "kdyby nás měl rád, nevypadalo by to tu tak"...

toto je na dlouhé vysvětlování, ale velmi stručně - kdo dělá všechno zlo? Bůh nebo lidé?...Bůh přece tvrdí "nezabiješ"...proč denně zabíjíme? Bůh říká, abychom byli věrní...proč si tedy zahýbáme a kvůli tomu je tolik rozvodů a zraněných duší? Bůh říká, abychom si odpouštěli...proč je tolik neodpuštění a nenávisti? Kdo to dělá? Bůh? Nebo lidé?...

Bůh poslal svého Syna - Ježíše Krista, který za tyto naše poklesky a nedostatky zemřel...Bůh položil kvůli nám svůj život...to je ten největší důkaz...
Více je to rozebráno zde v otázce  "Proč dobrý Bůh dopouští zlo, utrpení a nic nedělá???"

http://www.buh-krestanstvi.cz/hlavni-temata/otazky-a-odpovedi/

Rád s Tebou pokecám na tato témata víc, pokud budeš mít zájem. Měj se hezky

Petr

5 1 1 | 21. května 2012 v 3:01 | Reagovat

Takže za prvé, je sice pravda, že existenci boha nemohu nijak vyvrátit, ale podle této logiky bych mohl říct, že umím létat a lidé by mi museli věřit, protože mi to nemohou nijak vyvrátit. Naštěstí máme mozky a jsme schopni usoudit, že to není možné. Navzdory tomu ale miliony lidí věří něčemu, co je napsané v několik tisíciletí staré knize.

Co se týče vědy, tak propastní rozdíl mezi ní a náboženstvým je ten, že věda prověřuje fakta a dává prostor pro omily, zatímco náboženství má jednou nastolená fakta kterých se drží a nemá potřebu je prověřovat.

Teď se na to podívejte z morálního hlediska.
Pokud existuje búh, jak může dopustit, že vysoce postavený kardinál, který hlásá, aby byli lidé skromní a pomáhali si jezdí v BMW místo toho, aby dal peníze za něj na charitu, proč papež sedí na trůnu, který je pokrytý zlatem, místo toho, aby zlato prodal a dal peníze chudým a samozřejmě, proč bůh dopustí, že miliony dětí v africe umírají na hlad? Z toho mohu vyvodit pouze dva závěry, buďto bůh neexistuje, nebo když viděl, jak je svět zkažený, řekl si, že už ho nelze zachránit a nechal nás, ať se sami zničíme.

V článku se také píše o dokonalém vylaďení zákonů vesmíru a o jeho složitosti. Myslím si, že vesmír není v žádném případě složitý, existuje jen několik druhů oběktů, které se následně mohou spojovat a vytvářet složitější oběkty a organizmy. To vše se děje zcela náhodně a život na této planetě je pouze velká shoda náhod(Proto také neznáme jinou planetu, na které se vyvinul život). Také zde není žádný "magický,, skok mezi pulci a dinosaury, jak v článku píšete, tento vývoj probýhal miliony let, takže si, prosím, příště ověřte fakta, než něco uvedete jako argument. Ještě bych se vyjádřil k teorii velkého třesku, zdůrazňuji teorii, není to fakt, pouze nejpravděpodobnější možnost, která se ovšem stále prověřuje, uznávám, že představa, že z ničeho vznikne něco může znít trochu podivně, ale teď mi řekněte, z čeho vznikl bůh a neříkejte mi, že bůh tu byl odjakživa, to prostě není možné, jelikož vše musí mít nějaký začátek, nic tu nemúže být nekonečně dlouho, jelikož to nepovolují zákony času a prostoru.

Tak to alespoň vidím já, bohužel, většina věřících nechtějí ani slyšet o tom, že by všechno mohlo být trochu jinak a věří pouze své víře. Za to také mohou rodiče, kteří do svích dětí od narození vštěpují víru jako jasná fakta a dítě si pak nemůže zvolit, k čemu se přikloní.

Na závěr bych vám rád řekl něco k zamyšlení. Kdyby v dnešní době přišel člověk a prohlásil, že k němu mluví náš bůh a nařizuje nám přez něj, co máme dělat, zavřeli by ho do blázince, jediné štěstí tehdejších proroků bylo, že lidé byli prostě příliž důvěřivý :) Přeji hezký den.

6 Marpefi Marpefi | 22. května 2012 v 18:34 | Reagovat

[5]: Zdravíčko "jedničko", jelikož neznám Vaše jméno:)

Děkuji za názory, jsem rád, že se po delší době začíná hýbat diskuze. Určitě Vám nebude vadit, když si dovolím na Vaše argumenty reagovat:)

Tak pojďme postupně...

Píšete "podle této logiky bych mohl říct, že umím létat a lidé by mi museli věřit"

No...to je sice hezké, ale ukažte mi, jak létáte? Nedokážete to?...já Vám však můžu ukázat desítky, stovky, tisíce lidí, kteří mají osobní zkušenost s Bohem a Ježíšem Kristem...jelikož je toto téma samo o sobě a zadalo by na celovečerní diskuze, prozatím odkazuji pouze na osobní příběhy lidí...(v případě zájmu můžeme jít více do hloubky)

http://www.buh-krestanstvi.cz/svedectvi/

Pak tu máme vědu a náboženství...a v podstatě máte pravdu...věda (ta správná) má něco zkoumat a ptát se...nicméně je žel situace v médiích a ve školství jiná...věda se prezentuje jako zdroj poznání ve smyslu, že se vše vyřešilo a Boha zavrhla...což není pravda. Ano, náboženství pak tvrdí něco, co je neměnné...jistěže nemůžou mít všechny pravdu...

Ale pokud existuje skutečně Bůh, co byste čekal? Že se Bůh bude měnit? Chtěl byste vůbec, aby takový Bůh byl? Já jsem poznal Boha, který je stejný...milující, spravedlivý atd...a má svůj záměr s lidstvem, který nám předal...neumím si upřímně představit, že by to bylo jinak...to by asi fakt nemohl existovat...

TEĎ TO VAŠE MORÁLNÍ hledisko...zmiňujete kardinály a papeže...

Zeptám se Vás jinak...myslíte si, že když se někdo pasuje do role kardinála, nebo papeže, že je křesťan? Já totiž s Vámi souhlasím...neuznávám žádné kardinály ani papeže, jelikož podle toho, co vím z bible, jsou tyto instituty pouze lidským výtvorem a Ježíš rozhodně bohatství v tomto znění nekázal...nevím, jestli jsou tito lidé křesťané v pravém slova smyslu (v srdci)...to může posoudit pouze Bůh...Budete mít však pravdu, že samotnému Bohu se hnusí mnoho věcí, které "věřící" lidé rádoby v Jeho jménu dělají...

Při posuzování křesťanství se nemůžete dívat na někoho, kdo se prohlašuje za křesťana (ani na mě)...ale posuzujte učení toho, kdo křesťanství založil - a tím byl Ježíš Kristus...a věřte mi, všechno dobré v rámci morálních zásad, které jistě ctíte, pochází od Něj a z křesťanství...ať už je to odpuštění, soucit, nebo láska (i k nepřátelům)...

Ale tímto samozřejmě souhlasím, že dnešní stav těch, kteří se prohlašují za "křesťany", je žalostný a smutný...žel mnoho lidí jsou věřící jen ze zvyku, tradice, donucení...nebo prostě jen tak, že se jim to hodí...ale skutečnou podstatu neznají...

Děti a hlad...to je téma samo o sobě..odkazuji na odpovědi na otázky v našem novém webu...tam je tomu věnováno více místa:

http://www.buh-krestanstvi.cz/hlavni-temata/otazky-a-odpovedi/

Pak píšete:

"Myslím si, že vesmír není v žádném případě složitý, "

no...co na to říct...? Kdybyste tohle řekl komukoliv, kdo se vědou zabývá, zcela jistě by nesouhlasil...tohle není otázkou "myslím si", tohle je otázkou faktu...a fakta znějí, že je vesmír extrémně složitý a vyladěný...

Nicméně máte jistě pravdu v tom, že je tato složitost komicky "jednoduchá"...ne však ve smyslu, že by šlo o jednoduché mechanismy, ale v tom smyslu, že např. i rostliny a živočichové jsou vytvořeni podle matematických vzorců apod...ale to je na delší povídání

Dále píšete, že za víru mohou rodiče a dítě si nemůže zvolit, k čemu se přikloní...

No, asi mnoho věřících neznáte:) Já osobně jsem si totiž cestu k poznání pokoje a lásky (poznání Ježíše) brázdil skrze různé jiné nauky, vědecké bádání apod...nemluvě o tom, že znám spousty ostatních věřících, kteří v mládí o křesťanství ani nezavadili...

Ale určitě máte pravdu v tom, že spousty lidí prostě něco slepě přejme od rodičů a pak třeba nemají potřebu to řešit a pokud to je islám, zůstanou muslimy, pokud to je budhismus, zůstanou budhisty...v tomto smyslu máte pravdu.

Existuje však mnoho těch, kteří chtěli a toužili poznat pravdu a proto hledali...a Bůh zaslíbil, že kdo hledá, ten najde...proto jsou desetitisíce, ne-li statisíce těch, kteří ke křesťanství nebyli vychováváni...ale dospěli k němu buďto pádnými argumenty, nebo samotným poznáním Boha...

Rád s Vámi o tom poplkám více...ale přimlouvám se na zaměření...resp. nemluvit o všem, ale více konkrétněji...

Hezký den

Petr

7 NoName NoName | 29. května 2012 v 17:57 | Reagovat

Tento článek je sprostou urážkou nevěřících.

8 Marpefi Marpefi | 29. května 2012 v 21:16 | Reagovat

[7]: Dobrý den,

je mi líto, že to tak vidíte...takový záměr to rozhodně nemělo...naopak - tento článek má být poukazem a jakousi obranou toho, že je víra zesměšňována jako něco iracionálního, zatímco ateismus se tváří velmi rozumně a "vědecky", což jsem chtěl ukázat, že není pravdou. Nic víc za tím nehledejte.

Hezký den

9 Matthias Matthias | E-mail | Web | 12. srpna 2012 v 22:37 | Reagovat
11 Ondřej Ondřej | 23. září 2012 v 21:02 | Reagovat

Dobrý den, myslím že korunovat za vývoj vesmíru,života,všeho boha nebo něco na co vubec dokažem ukazat mi přijde nemožné,nebo aspon extremně nepravděpodobné,vždyt ani věda nedokaže bez omylnosti nebo se stoprocentní jistotou ukazat na děj věci tak davno udaných...myslím že jen lidi hledají něco k čemu by se v podobě víry mohli upnout,věřím v existenci mnohem vyspělejšího života někde jinde než na zemi a myslím že neni nemožné nas měl na svědomí třeba jiny druh než je lidska rasa:) jak si ji lidi pojmenovali je uz dnes jedno(možná trochu sci-fi) s pozdravem ondra

12 Marpefi Marpefi | 7. října 2012 v 13:57 | Reagovat

[11]: Zdravím Ondřeji,

díky za postřeh a Tvůj názor. Nicméně stojí taky na úrovni Tvé víry. Víry v to, že co není možné tady na Zemi, možná bylo někde jinde ve vesmíru - a tím problém odhodit dále.

Zkusím se zeptat, proč myslíš, že tak extrémně složitý život, vesmír, zákony, nemohla vytvořit všemohoucí bytost - Bůh?

Díky, Petr

13 Ateista Ateista | 20. října 2012 v 23:08 | Reagovat

Víra v Boha je daleko nesmyslnější, než "ateismus", neboli VÍRA ve vědu. Bůh popírá zákon kazuality, tedy příčiny a následku. Nikdy nevystopujem počátek vesmíru, stejně jako vy nevystopujete stvoření Stvořitele. Místo postávání s letáky na rohu baráku byste měli dělat smysluplnější věci, třeba myslet na svobodné zednáře...

14 Marpefi Marpefi | E-mail | 21. října 2012 v 14:25 | Reagovat

[13]: Zdravím Vás,

ateismus je víra ve vědu? Myslíte to vážně? Můžete mi říct názor na toto:

- http://www.buh-krestanstvi.cz/news/vira-a-veda/
- http://www.buh-krestanstvi.cz/news/fakta-ktera-svedci-pro-stvoreni-ne-evoluci/

Děkuji za Váš názor. Hezký den

Petr

15 Ateista Ateista | 30. prosince 2012 v 11:20 | Reagovat

"Víra, že existovalo "nic"."

Ateismus a víra? Tak to mě rozesmálo. Ateismus je absence víry.

16 Marpefi Marpefi | 30. prosince 2012 v 12:54 | Reagovat

[15]: Zdravíčko,

dovolím si oponovat, hodně se pletete..myslíte si, že nevěříte, ale možná si neuvědomujete, že věříte...věříte v to, že Bůh neexistuje, věříte v to, že jste sám sobě Bohem a nemusíte nikoho poslouchat, věříte, že se nebudete nikomu zodpovídat po své smrti, věříte, že životu nikdo smysl nedal, věříte, že vše je tu pouze náhodnými procesy...mám pokračovat?

Ano, na první pohled se zdá, že tak, jako je "tma" pouze nedostatkem světla, tak ateismus je nedostatek víry, ale ono to tak v tomto případě moc neplatí...pokud nevěřím jednomu, věřím druhému...

Toť reakce:)

Jinak přeji hezký den.

Petr

17 lightening lightening | E-mail | Web | 26. února 2013 v 16:40 | Reagovat

vědu vidím více jako pseudovědu než vědu. Věda bez Boha nedokáže nic.
Dovolí si zmínit Eckharta Tolle jestli to nevadí:

Bůh je nic. Mistr Eckhart říká: Bůh je nic. Ve světě jsoucích věcí, těch mnohých "něco", ho nenajdeme, není jeho součástí, Bůh totiž není žádné "něco". Není ani "nejvyšší jsoucno". A teď přijde to hlavní: aby ses ty mohl setkat s Bohem, který je nic, i ty sám se nejdřív musíš stát "ničím", nikým. Nic nevědět, nic nechtít, nic nebýt (v němčině to zní ještě daleko lépe: vědět nic, chtít nic, být nic). To znamená: nefixovat se na žádné "něco", neztotožnit se s žádnou věcí - majetkem, sociální rolí, ale i ideovým majetkem, "věděním". Být vnitřně svobodný a zcela otevřený. Ježíšovými slovy: být chudý, být jako dítě. Nelpět ani na žádných ideologiích, "obrazech", na žádných idolech a modlách - a i naše představy o Bohu, pojmy a definice jsou takové zpředmětňující a zavádějící modly.

Bůh je nic a ty se staň "nikým", svobodným od všeho lpění, vyprázdněným i od sebe samého, pak teprve se setkáš s Bohem - "jako nahý s nahým". A nesetkáš se s ním jen v nějaké zvláštní posvátné činnosti nebo na posvátném místě, takto svobodný Bůh je zároveň "všechno ve všem" - a ty, říká Eckhart, se mu můžeš dát dojením krav stejně jako modlitbou v kostele. Až budeš svobodným "nic", Bůh tuto nicotu vyplní a zcela prostoupí tvůj život, neboť tam nenarazí na překážky tvých pout k "věcem".

18 Marpefi Marpefi | 27. února 2013 v 21:48 | Reagovat

[17]: ahoj,

no, Bible říká o Bohu trošku jiné věci, než to, že je "nic"...to ale záleží, do čeho svěříme svoji naději...Co myslíš?...

19 light7 light7 | E-mail | Web | 3. března 2013 v 20:25 | Reagovat

[18]:No, já raději nemyslím. Tadyhle mě zaujal komentář jednoho pána cituji:

Mystik a učitel František Drtikol:
A viděl Bůh, že je to dobré -tím jsem tedy začal. Tedy, já nemám právo Mu kritizovat Jeho Dílo, nebo hanět neb tím opovrhovat. Tím jsem si ohromně zjednodušil celou moji cestu. Tedy jsem začal považovat vše za dobré, neb On to učinil. Abych od uvažování přešel k jistotě, začal jsem o věcech, které mne potkávaly, myslet znovu, oprošťovat a jak já říkám, zapustil jsem to do Jeho Božského Světla. A On mi to vracel objasněné, osvětlené Jeho Moudrostí. Z toho mi přišlo poznání: přestal jsem myslet na Něj a začal jsem myslet Jím, jednat Jím, mluvit Jím. Přestal jsem jít cestou k Němu a rázem jsem se postavil na Jeho stanovisko. Byla to naprostá katastrofa. Celý svět, celé mé vědění, celé mé já se rozbilo na cimpr campr, že z toho byl úplný otřes, zemětřesení. A tu jsem poznal v okamžiku, jak je to hrozně jednoduché k Němu dojít. Prostě – vyhodit sebe sama, celou dušičku i s tělem, se vším, s myšlenkami, s vůlí, s touhou, plány, se všemi ctnostmi’a nectnostmi, hříchy a dobrými skutky – to jest, změnit vědomí, přestat mít vědomí lidské, vědomí oddělenosti, dvojnosti a dosadit na trůn Jeho Vědomí.
Ten večer, když to přišlo, v okamžiku jsem viděl, poznal, cítil, prožil najednou, co je to Bůh Otec, Bůh Matka, Bůh Syn, Bůh Duch svatý. Byl jsem v tu chvíli všechno najednou. Prožívaje to celé, nejkrásnější přitom bylo, že jsem se na to díval, jako bych stál nad tím vším. A tu jsem poznal, že To, co se dívá na to vše, je ryzí Božství a že Bůh Otec, Matka, Syn a Duch svatý jsou jen vlastnosti Božství, kterými-tvoří vše. – Tak je to ohromně jednoduché. Viděl jsem, že není začátku, není konce, není minulosti ani budoucnosti, že je jen věčné Teď. – Hříchy se smyly samy sebou. Viděl jsem, že jsem nikdy nehřešil, že to co jsem považoval za hřích, bylo jen moje vědomí, moje myšlenky, mé stanovisko. A smyl jsem karmu. Nebyla. – Byl to blesk, který mě zasáhl. Viděl jsem, že když přestanu myslit osobnostně a dosadím Jeho Vědomí, tak počne sám od sebe Jeho Život a Jeho Vědomí působit. A viděl jsem, co je Boží Chudoba, že v Něm nic není, že v Něm nic nemáme hledat. Nic takového, co se může vymyslet, co se může pociťovat, nýbrž že je Božství onou Příčinou toho všeho a že zůstanu vždy nedotčen vším tím děním, že zůstanu divákem, ať se děje, co se děje. A tu přišla koruna všeho – totiž že Bůh je stav. Stav naprostého Nic, kteréž je Vše, které spočívá Samo v Sobě, které Sama Sebe v Sobě poznává. Vše, co jsem nemohl pochopit v evangeliu, v Bhagavad Gitě, vše to se mi ujasnilo. A byl jsem vše a vše jsem žil, právě, že jsem byl absolutní Nic. A tak vířilo při plném Vědomí, při pokuřování viržinčička Poznání. To zaseté sémě začalo růst a žít. A žije dodnes.“

20 xXx xXx | 2. března 2014 v 22:53 | Reagovat

Život ateisty nemá žádný smysl? Co to je za blábol? To křesťané/věřící mají život bez jakéhokoliv smyslu.. celý život se řídí nesmyslně postaveným desaterem za vyhlídou toho, že se po smrti dostanou do jakéhosi "ráje" a ono se tak nestane. Žít se má naplno a né se omezovat něčím, co nemá hlavu ani patu a věřit v někoho, o kom ani nevíme jestli byl.

21 ateista ateista | E-mail | 1. ledna 2015 v 21:53 | Reagovat

Dobrý den.
dříve než začnete odsuzovat ty,,zlé" ateisty skuste si jeden malý experiment.Jeden den místo ,,věřím v boha" žijte s vědomím ,,věřím v život".a při večerní kávě popřemýšlejte o kolik horší život ten den byl.ateismus je názor,že život začíná a končí nezávisle na nás.Aže každý má právo najít svůj smysl života.A pokud budeme mezi sebou bojovat o to,který smysl je lepší,tak život na této planetě bude pořád špatný.PS. jsme tam kam nás dovedlo 2000 let víry.

22 Marpefi Marpefi | E-mail | Web | 3. ledna 2015 v 16:59 | Reagovat

[21]: Zdravím Vás, "ateisto",

prosím, kde osočuju ateisty za ty "zlé"? Pomozte mi to najít, rád toto odstraním, neboť takto tento článek zamýšlen nebyl.

Článek je spíše reakcí na fanatický proud ateistů, kteří věřící házejí do popelnic s nápisem "blázen", "prostoduchý", nebo třeba "idiot". Co jsem chtěl je poukázat na to, že je ateismus pouhá víra, která mnohdy víru v Boha "trumfuje". Pokud se Vás toto dotklo, omlouvám se. Tak to zamýšleno nebylo...

Hezký den.

Petr

23 Ulen Marzjev Ulen Marzjev | 8. dubna 2015 v 15:49 | Reagovat

Bůh možná exixtuje, ale v křesťanském pojetí, je to jen berlička pro jedince kteří nemají sami dost síly a potřebují věřit a víra v něj je nástrojem mnohých k prosazování svých cílů. A Ježíš? Je to sice sympaťák jak ho bible popisuje ale boží syn? Byl, je a bude snad i spasitelem všech ostataních inteligentních forem života ve vesmíru, které při jeho nekonečnosti s největší pravděpodobností existují? Měl bůh nekonečně mnoho synů aby spasili i ty ostatní? Nerozumím proč se máte pořád potřebu zaštiťovat nějakými knihami.

24 Marpefi Marpefi | 23. dubna 2015 v 19:43 | Reagovat

[23]: Zdravíčko,

co k tomu dodat? Snad jen k té berličce - zkuste otevřít oči a podívat se, kolik desetitisíců křesťanů je bestiálně vražděno a mučeno a své víry se nevzdávají...zvládl byste to samé i Vy? Nemusíte odpovídat...sám posuďte...

K ostatním otázkám - má smysl se vyjadřovat? Chcete vůbec znát odpovědi? Obávám se, že nikoliv...

Pokud se pletu, rád s Vámi rozvedu Vaše případné otázky. Pokud mám pravdu, přeji Vám hezký den:)

Petr

25 Ulen Marzjev Ulen Marzjev | 15. června 2015 v 9:33 | Reagovat

Díky za odpověd, ale podle mě je po světě vražděno neustále obrovské množství lidí různých vír, právě proto že se nejsou ochotni se jí vzdát, nezáleží na tom jaká víra to je, a kdo koho momentálně zabíjí nebo mučí. Já netvrdím že jsem naprostý ateista, nevyznávám však žádné náboženství, protože právě to je podle mne věc která staví mezi lidi překážky, je záminkou ke konfliktům a brání lidstvu efektivněji spolupracovat. Odpovědi znát chci, od vás je ale nežádám. Jen si myslím že v diskuzi je třeba se přít, nebo řekněmě konfrontovat, aby měla nějaký výstup.

26 Vláďa Vláďa | 21. září 2015 v 19:39 | Reagovat

"Syn člověka přijde ve slávě svého otce se svými svatými anděly a tehdy odplatí každému podle jeho jednání.Amen, pravím vám, že někteří z těch, co tu stojí, neokusí smrti,dokud nespatří syna člověka přicházejícího se svým královstvím." Matouš 16:27,28

Hle, přichází v oblacích!Uzří ho každé oko, i ti, kdo ho probodli a budou kvůli němu naříkat všechna pokolení země.Tak jest, amen." Janovo zjevení 1:7
Tyto verše popisují druhý příchod Krista,který se měl odehrát ještě za života Ježíšových současníků. Myslíte, že někdo z nich ještě žije? Křesťanství stojí na druhém příchodu, který se už měl dávno odehrát! Bible sebe samu usvědčuje ze lži.

27 Petr Petr | 27. září 2015 v 7:13 | Reagovat

[26]: Zdravím Vláďo,

zklamu Vás, žádné usvědčení ze lži se nekoná...Ježíš se svým královstvím po svém ukřižování skutečně přišel a šíří se podnes...

Zjevení vytrhujete z kontextu...ano, hovoří o vytržení, ale nemělo nastat za života Ježíšových současníků:).

Omlouvám se, pokud jsem Vám naboural protikřesťanský světonázor:)

Hezký den.

Petr

28 Vláďa Vláďa | 28. září 2015 v 18:50 | Reagovat

[27]: Zdravím též, Petře. Vůbec nic jste mi nenaboural. Přečtěte si to pořádně:
"Syn člověka přijde ve slávě svého otce se svými svatými anděly a tehdy odplatí každému podle jeho jednání.Amen, pravím vám, že někteří z těch, co tu stojí, neokusí smrti,dokud nespatří syna člověka přicházejícího se svým královstvím."
Kde byli u prvního příchodu ti svatí andělé? Kdy u prvního příchodu odplatil každému podle jeho jednání? Řekl přece, že teď nepřišel svět soudit. Tyto dva verše z Matouše logicky na sebe navazují a jasně popisují druhý příchod, který se měl odehrát za života současnéků. Ježíš byl apokaliptický prorok, který zvěstoval brzký konec starého světa. Je mi líto.

29 Petr Petr | 4. října 2015 v 20:53 | Reagovat

zdravím Vláďo,

mě není líto, nemáte pravdu:)

Syn člověka přijde s anděly...= konečný soud.

Amen, pravím vám... = počátek křesťanství - vylití Ducha svatého = Ježíšovo království Boží se začíná šířit

Rozumím, že Vás to mate, ale tohle prolínání je pro některé Biblické pasáže typické. Jinými slovy - Ježíš začíná o konci a pokračuje tím, co se stane brzy...rozpor tam je pouze tehdy, když to nuceně spojíte v jednu jedinou informaci a vnutíte jí význam, že se mluví o jedné a téže situaci...ale tak to není.

Ježíš Vám jednou odplatí dle Vašich činů...ale stále ještě máte čas přijmout Jeho milost a odpuštění...nabízí Vám je...:)

Hezký večer.

30 Vláďa Vláďa | 5. října 2015 v 17:18 | Reagovat

Dobrý den, Petře.
             Z vás by byl výborný politik. Jasně formulované věty vysvětlujete tak, aby to zapadalo do vaší mozaiky. To už Napoleon řekl svému písaři při sepisování nové ústavy: „Pište stručně a nejasně.“
             Podle vás nuceně spojuji věty v jednu jedinou informaci a tím tomu vnutím jiný význam. No vidíte a totéž si já myslím o vás. Jak z toho ven? Problém je v tom, že vy to dvojverší z Matouše rozdělujete v tom smyslu, že první verš podle vás popisuje konečný soud, naproti tomu verš druhý ukazuje Boží království jako něco duchovního, co má křesťan ve svém srdci po vylití ducha svatého. Samozřejmě, že bible mluví o duchovních stránkách, ale v tomto případě je to tak trochu mimo mísu. To dvojverší k sobě patří jako slunce a den a nelze ke každému verši přikládat jiný význam. Ovšem chápu váš postoj. Z principu nemůžete přijmout můj názor, protože by jste tím přiznal, že křesťanství není pravdivé.
              Boží království bylo hlavním tématem Ježíšova učení a v tomto duchu se nese celým Novým zákonem. Je to jasně vidět i u Pavla. Na tom se nezávislí odborníci na biblistiku shodnou a chápou Ježíše jako apokalyptického proroka.
              A nemusíme tu probírat jen Matouše a Zjevení. I v dalších pasážích bible je jasně vidět, že Ježíš byl prorok brzkého konce. Nechme tedy mluvit bibli:

„Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu.“   Marek 1:15
„Amen pravím vám, že nepomine toto pokolení (pokolení  současníků), než se to všecko stane.“   Marek 13:30
„A vy uvidíte (současníci) syna člověka sedět po pravici moci a přicházet s nebeskými oblaky.“    Marek 14:62
„Toto vám říkáme podle slova páně: My živí ( současníci), kteří se dočkáme příchodu páně, zesnulé nepředejdeme. Zazní povel, hlas archanděla a zvuk boží polnice, sám pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve, potom my živí ( současníci), kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc pánu.“   1.Tesalonickcým 4:15-17
„I vy trpělivě čekejte, posilněte svá srdce, vždyť příchod páně je blízko (2000 let je blízko ?). Nestěžujte si jeden na druhého, bratří, aby jste nebyli odsouzeni. Hle, soudce stojí přede dveřmi.“   List Jakubův 4:8-9
„“Když vás ( současníci) budou pronásledovat v jednom městě, prchněte do jiného, amen pravím vám, že nebudete hotovi se všemi izraelskými městy, než přijde syn člověka.“   Matouš 10:23
„Ale i když se oženíš, nezhřešíš. A vdá-li se dívka, nezhřeší. Dolehne však na ní tíseň tohoto času. Toho vás chci ušetřit. Chci říci, bratři, toto: Lhůta je krátká (2000 let je krátká lhůta?). Proto ti kdo mají ženy, jako by je neměli a ti kdo pláčí, jako by neplakali, a kdo jsou veselí, jako by nebyli a kdo kupují, jako by nevlastnili.“     1Kor 7:28-30
A tak dále. Děkuji za pozornost. Hezký den.

31 Petr Petr | 15. října 2015 v 22:00 | Reagovat

[30]: zdravím Vláďo,

:)...nechám Vás u toho. Nemám moc chuť se s Vámi dohadovat. Kdo chce psa bít...

Vy větu rozdělovat nechcete, Ježíš to tak však činil (a nejen zde). Že je křesťanství nepravé? :)

Hm, Bůh Vám možnost tohoto přesvědčení ponechává...stále však pro Vás není pozdě a zve Vás do své láskyplné náruče...

Přeji Vám všechno dobré.

Petr

32 Vláďa Vláďa | 18. října 2015 v 21:21 | Reagovat

Dobrý den Petře.
Také si myslím, že další debata nemá smysl. Jako většina křesťanů reagujete celkem podrážděně a to si opravdu nepřeji. Píšete, že ono dvojverší z Matouše rozděluji, ale vůbec se nesnažíte rozebírat další verše z bible, kterými argumentuji jako jasným důkazem, že Ježíš byl apokalyptický prorok. Původně jsem chtěl jen odpovědět na váš web, který pojednává o tom, zda je nesmyslnější bůh nebo ateismus. Snažil jsem se ukázat slabé stránky vaší víry a tím vás přimět přemýšlet. Jen pro doplnění. Nejsem ateista, jsem spíše agnostik. Bezmála 30 let se zabývám křesťanstvím, dokonce jsem jako věřící navštěvoval Bratrskou církev .  K současnému postoji jsem dospěl po dlouhé a zralé úvaze. No nic, přeji vám jen to dobré a příjemný čas při čekání na druhý příchod vašeho pána, o kterém se píše ve starých pověstech hebrejských.

33 Vláďa Vláďa | 26. října 2015 v 18:59 | Reagovat

Dobrý den, Petře!
                Moc se omlouvám, ale nedá mi to.  S dovolením bych se ještě vrátil k Matoušovi. Psal jste, že veršem „Amen, pravím vám, že někteří z těch, co tu stojí, nezemřou, dokud nespatří syna člověka přicházet se svým královstvím“…….začalo křesťanství – vylití ducha svatého – Ježíšovo království se začíná šířit.  
                Proč ale Ježíš mluvil v budoucím čase , když už mezi svými současníky byl a boží království jim zvěstoval na každém kroku a to se začalo šířit? Vylití ducha svatého proběhlo nedlouho poté, co se  údajně odehrálo  Ježíšovo nanebevstoupení. Proč by se těchto událostí, které se děly v krátkém časovém úseku několika málo let, neměla většina z těch, co tam stáli, dožít?  Dožít se měli jen někteří!  Rozumíte? To přece nedává smysl. Logiku to má jen tehdy, pokud mluvil o svém druhém příchodu. Někteří z těch, co tu stojí, nezemřou, dokud nespatří …. znamená budoucnost maximálně několika desetiletí a to je právě doba, kdy někteří z těch, co tam stáli, mohli ještě žít a dočkat se příchodu syna člověka s jeho královstvím.  No a od té doby uběhlo 2000 let a syn člověka stále nikde. Řekl bych, že již nežijí ani ti „někteří, co tam stáli“.
Už vás nebudu otravovat. Mějte se hezky.

34 Petr Petr | 27. října 2015 v 21:01 | Reagovat

[33]: Zdravím Vás Vláďo,

podrážděně? :)))

Hm, máte zajímavý úsudek. Ale budiž Vám odpuštěno, internet je bez emocí a z textu lze nálady hůře odhadnout:)

Slabé články naší víry? 30 let studujete? Dobrá...já křesťanství studuji jen necelou třetinu Vašeho času. Ale víte proč vlastně věřím? Především proto, že se mi Ježíš dal osobně poznat...změnil můj život, dal mi smysl života, zalil mě láskou, pokojem...atd. atd. To bylo něco, co mě především přesvědčilo. Pak jsem začal křesťanství více studovat z pohledu racionálních argumentů (apologetika). A v mojí osobní zkušenosti (která pokračuje dodnes)s Pánem Ježíšem jsem se jenom utvrzoval...

A ano, znám také nespočet argumentů proti křesťanství, Bibli, Ježíši a církvi obecně. Znám také fůru argumentů pro...jsou lidé, kteří studují desítky let křesťanství jako Vy a docházejí k opačným závěrům, než Vy...jsou pak ti, kteří jsou s Vámi v souladu? Proč?

Problém je asi jinde...ale to po těch letech víte. Já upřímně řečeno nemám mnoho prostoru pouštět se do sáhodlouhých debat a polemik, které stejně nikam nevedou (osobní zkušenost). Proto jsem tuto diskuzi uzavřel. Zvláště pak, když je na internetu spousta možností, jak se k odpovědi jednoduše dopátrat.

No, ale když jste tedy ještě napsal a požádal o toho Matouše...tak tedy ještě jednou:)...

Vnímám, že celé Vaše zmatení pramení z  Vaší definice království, které Bibli vnucujete a tvrdíte, že musí být jedině správné, proto (mj.) je křesťanství nesmyslné...

Upřímně mě to trošku udivuje, protože po 30 letech studia a zájmu bych očekával hlubší porozumění tohoto pojmu a minimálně v teoretické rovině by Vámi předkládaný problém neměl vzniknout. Netvrdím, že je jednoduché (přecejen Ježíš mluvil o království často v podobenství), ale na druhou starnu je to docela "profláklý" pojem a není zase takový problém dostat se k mnoha studijním materiálům tohoto pojmu.

No - mrkněte třeba zde:

http://www.apologet.cz/?q=articles/category/13-kralovstvi-nyni/id/351-bozi-kralovstvi

Nebo ideálně i na jiné výklady pojmu Boží království, pak pochopíte, že má širší význam, než vládu po druhém příchodu Pána Ježíše.

Jenom velmi stručně a nepřesně - království je z definice slova vláda krále...a království může být pouze tam, kde je nějaký král (či tam má vliv). Z tohoto pohledu lze  říci, že království Ježíše přicházelo (začínalo) Jeho působením na zemi....rostlo, nabíralo na síle, získávalo "občany"...ale bylo stále velmi omezené, protože byl Ježíš omezen lidským tělem a mohl být působit jen na omezený počet lidí (navíc na začátku měl jen pár skutečných následovníků). Ptáte se např. proč mluvil o budoucím čase, když byl s nimi? No to není tak úplně pravda....viz např.Jak On sám řekl:

Lukáš 17:20 "Když se ho farizeové otázali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: „Království Boží nepřichází tak, abyste to mohli vypozorovat 21 ani se nedá říci: ‚Hle, je tu‘ nebo ‚je tam‘! Vždyť království Boží je mezi vámi!"

No...takže po Jeho ukřižování a nanebevstoupení a vylití Ducha začalo toto království rapidně růst a rozmáhat se. Během několika desítek let toto "království" rostlo o desítky tisíc "občanů"...

A toto království bylo Ježíšovo...rostlo a roste dodnes, tento "růst" vyvrcholí Jeho druhým příchodem. Takže i ti, o kterých Ježíš mluvil, že se dožijí jen někteří...tak Ti "někteří" se dožili patrně zásadního rozmachu církve. Nevím, musel bych nastudovat předpokládanou časovou stupnici Ježíšových výroků a počátek církve "rok po roku", abychom to zasadili do tohoto kontextu...ale ačkoliv neznám přesnou historii, nevidím v tom žádný problém a rozpor. Historie totiž ukazuje, že křesťanství (tj. Ježíšovo království) doslova zaplavilo celý tehdejší starověký svět během velmi krátké doby. A to je z počtu několika jednotek jedinců na počet xy desetitisíců docela zajímavý výsledek...a předpokládám tedy, že ona generace Ježíšových posluchačů pomalu umírala právě v době, kdy docházelo právě k velkému rozmachu...

Jinými slovy - když budete studovat tento pojem v biblickém kontextu, zjistíte jeho širokou působnost, postupnou gradaci s vyvrcholením ukončením dějin. V tomto kontextu nejsou Ježíšova slova žádným protimluvem ani nesmyslem.

Omlouvám se za rozsáhlý komentář. Snad je to srozumitelnější.

Přeji Vám požehnaný a klidný den.

Ps. omlouvám se za prodlevy v odpovědích, ale zde se dostanu jen občas.

Petr

35 Vláďa Vláďa | 29. října 2015 v 21:39 | Reagovat

Dobrý den, Petře.
Cituji:  :)...nechám Vás u toho. Nemám moc chuť se s Vámi dohadovat. Kdo chce psa bít…                    To není podrážděná reakce?  Ale na tom nezáleží, to nechme být.
                              Osobní vztah s Ježíšem. Častý argument křesťanů, přímo odzbrojující. Už jsem se začínal bát, že o tom nebudete psát. Muslimové, budhisté nebo indiáni jistě také prožívají pokoj a lásku, pramenící z jejich víry a nepotřebují k tomu Ježíše ani ducha svatého.  Věřte, že i já jsem v době mého opojení vírou prožíval pocit bezpečí z přítomnosti Ježíše až s příjemným lechtáním kolem žaludku a těšením se na něco krásného, co jistě jednou přijde. No a kde je to dnes? Víra funguje, i když objekt víry není reálný. Všechna ta láska a z ní pramenící pokoj nepramení z boha, ale z víry. Víra v evangelium je moc, která dokáže změnit životy lidí, dá jim smysl a naději, ale to není důkazem pravdivosti evangelia. Stačí se na věc podívat nezávisle a kriticky a odhalí se v celém tom podniku jedna absurdita za druhou.  Zlo a smrt jako trest za prvotní hřích dvou nikdy neexistujících (!) lidí, které svedl mluvící had - satan (?) k tomu, aby snědli kouzelné (?) plody ze stromu poznání i přes zákaz boha. Ten jako vševědoucí (!) musel vědět, co satan chystá, co bude následovat a neudělal proti tomu nic. I kdyby to byla pravda, jaká spravedlnost, že tisíce let trestá lidská pokolení za něco, co nemohlo ovlivnit. Bible je od té doby plná pasáží, kde jsou líčeny  krutosti až mrazí.  Verše o tom, jak milující (!?) bůh  koná  nemilosrdně tresty, jak přikazuje Izraelcům zabíjet muže, ženy, děti i zvířata a vypráví příběhy, ve kterých bůh zabíjí iracionálně a bez jakéhokoliv zjevného důvodu. Krutost se táhne jako krvavá linka  Starým zákonem a lze to s klidným svědomím označit za genocidní.  A najednou se bůh změní.  Nebo byl vystřídán jiným bohem? Začal milovat svět a lidi, že poslal svého syna Ježíše, který se narodil lidské ženě bez pohlavního aktu (?), byl umučen, vstal z mrtvých (?) a vystoupil na nebe (?). To vše pro spásu lidí, které ještě před chvílí bez slitování zabíjel nebo nařizoval zabíjet.  
                         Vraťme se k božímu království. Píšete, že po Ježíšově ukřižování, nanebevstoupení a vylití ducha svatého začalo toto království rapidně růst a rozmáhat se. Není to tak úplně pravda. Raní křesťané se rozdělovali na řadu skupin, které mezi sebou soupeřily o to, kdo z nich reprezentuje tu jedinou boží pravdu. Tyto skupiny měly knihy, o kterých tvrdily, že jsou sepsané apoštoly a obsahují učení samotného Ježíše. Nový zákon vznikl, když vítězná skupina z těchto sporů rozhodla, které knihy budou zahrnuty do božího slova. Knihy ostatních skupin byly zničeny a zapomenuty.  V posledních desetiletích se např. při archeologických vykopávkách nacházejí spisy, které mají jiné pohledy. Ale i přesto tu máme do dnešních dnů řadu odnoží křesťanství, které si nejednou šly po krku. Otázkou zůstává, proč se tak děje, když jste všichni zalití stejným duchem svatým a stejnou láskou Ježíše Krista.
                         Vaše prezentace božího království  mi samozřejmě známá je a slyšel jsem ji nebo o ni četl nesčíslněkrát. Rozumím tomu, že boží království má i duchovní rozměr, ale vy ho vsouváte tam, kde není. Tento pohled máte od ducha svatého nebo z nějaké teologické knížky?  Popisoval jste to „správné“ pochopení božího království a vůbec jste nekomentoval další verše z bible, které jsem uvedl jako argument pro to, že Ježíš byl apokalyptický prorok. A to jsem nevypsal zdaleka všechno. Naskýtá se otázka, proč bůh, který od lidí něco chce, mluví nesrozumitelně, nejasně a v hádankách. Proč ve svém slově své požadavky neříká  jasně, aby tomu rozuměl i méně bystrý člověk. Odpověď je zcela jednoduchá. Bible není boží slovo ale lidský výtvor. A když se píše o něčem, co není, musí se mlžit. Koneckonců od toho je tady teologie, aby takové pasáže z bible „okecávala“ tak, aby dala křesťanství  legitimitu.  Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Výsledkem je vymytý mozek , víra se tím stane neochvějnou a málo kdo se z toho dokáže vymanit. A ani se z toho vymanit nechce, protože mu to dělá dobře z výše popsaných důvodů.
                         Omlouvám se. Psal jsem, že už vás nebudu otravovat a zase jsem to porušil a navíc tak rozsáhle. Mějte se hezky.

.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.